FD: Markt voor professionele AR Glasses groeit razendsnel

Een nieuwe generatie smart glasses staat op het punt de consumentenmarkt te veroveren. Op de werkvloer zijn brillen die digitale informatie in het gezichtsveld van de gebruiker projecteren al heel gewoon. “Dit gaat de manier waarop we technologie gebruiken structureel veranderen.”

Augmented reality (AR) projecteert een digitale informatielaag over onze dagelijkse realiteit. Tot nu toe gebeurt dat vooral via het scherm van onze mobiele telefoon. Zoals bij Pokémon GO, het augmented reality-spel waarbij nog steeds miljoenen spelers op zoek gaan naar bontgekleurde fantasiewezens. Of de IKEA AR-app, die in de webshop geselecteerde banken, stoelen of andere meubels vast op precies de juiste verhoudingen in je huiskamer ‘plaatst’.

Autoriteiten als Apple-baas Tim Cook en Meta-kopstuk Mark Zuckerberg zien AR als hét nieuwe platform voor de digitale interactie tussen de computer en de consument. “Augmented reality creëert een dieper gevoel van aanwezigheid en natuurlijke interactie, en is daarom een cruciaal focuspunt voor onze research”, motiveert Zuckerberg. Of, in de woorden van Tim Cook: “Simply put, we believe augmented reality is going to change the way we use technology forever.”

Lees het artikel op FD.nl.

Premium content cases

Scroll naar boven