Journalistiek

FD: Digital twins, de kracht van digitale spiegelbeelden

Een digital twin kan een nauwkeurig driedimensionaal digitaal model van je lever, hart of je gehele lichaam produceren. Daardoor wordt het mogelijk om vooraf de effecten van medicatie of operatie te simuleren, zodat de arts zijn behandelplan optimaal kan afstemmen op de individuele patiënt. “De TriCorder van Star Trek is geen science fiction meer.” Lees […]

FD: Digital twins, de kracht van digitale spiegelbeelden Meer lezen »

FD: Markt voor professionele AR Glasses groeit razendsnel

Een nieuwe generatie smart glasses staat op het punt de consumentenmarkt te veroveren. Op de werkvloer zijn brillen die digitale informatie in het gezichtsveld van de gebruiker projecteren al heel gewoon. “Dit gaat de manier waarop we technologie gebruiken structureel veranderen.” Augmented reality (AR) projecteert een digitale informatielaag over onze dagelijkse realiteit. Tot nu toe

FD: Markt voor professionele AR Glasses groeit razendsnel Meer lezen »

FD: First party data en Direct2Consumer strategieën

Artikel 2 pagina’s, Futures katern. Citaat: “Wereldwijd zien we een duidelijke trend waarbij consumenten verwachten dat producten nauwkeuriger worden afgestemd op hun persoonlijke behoeften”, vertelt Guive Balooch, senior VP van L’Oréals global tech incubator. “Producenten omkleden hun producten daarom met een ecosysteem van digitale services die het product ‘verrijken’, en data verzamelen om producten verder

FD: First party data en Direct2Consumer strategieën Meer lezen »

NRC: wie stopt het online advertentie Duopolie van Google en Facebook?

Zeker de helft van het budget voor online advertenties vloeit in de zakken van slechts twee bedrijven: Google en Facebook. Zij geven toegang tot miljarden profielen en veilen de advertentieruimte. De weerstand tegen dit ‘duopolie’ groeit, schrijf ik in dit 2-pagina artikel in het Tech & Media katern van NRC.

NRC: wie stopt het online advertentie Duopolie van Google en Facebook? Meer lezen »

NRC: Het einde van de cookie

Artikel ( 2 pagina’s) in NRC Media & Tech katern: Adverteren naast relevante content is al decennia een veelgebruikte methode voor marketeers om de juiste doelgroep te bereiken. Tommy Hilfiger kiest bijvoorbeeld vaak voor mode- en lifestylemagazines, Peter Langhout voor de reisbijlage. Dankzij contextual targeting, ofwel het gebruik van kunstmatige intelligentie om advertenties aan relevante

NRC: Het einde van de cookie Meer lezen »

Scroll naar boven