Connected Content

You Are Viewing

Post By: Arnoud Groot

Nederlandse dance-industrie geïnspireerd door Big Data

De Nederlandse dance-industrie ontwikkelt zich steeds meer als digitale industrie. Deejays, producenten en organisatoren maken slim gebruik van hun miljoenenbereik binnen de verschillende social media. Analyse van de bijbehorende data levert de kers op de slagroom. Dance is een buitengewoon succesvol Nederlands exportproduct. Vrijwel iedereen kent de namen van artiesten als Tiësto en Armin van […]

De toekomst van travel: personalisering op industriële schaal

Vakantiereizen worden steeds vaker real time samengesteld. Daardoor wordt het nu ook mogelijk om reispakketten af te stemmen op de wensen en voorkeuren van de individuele consument. Met haar Travel Graph zet Expedia in op volledig gepersonaliseerde reizen voor de massa. De afgelopen periode was de reisbranche het toneel van consolidering en nieuwe allianties. Resultaat: […]

Welkom in uw gepersonaliseerde pretparkervaring

Pretparken hebben vaak weinig grip op de hordes bezoekers die kriskras langs hun attracties trekken. The Walt Disney Company brengt daar verandering in met een magische armband. Resultaat is een interessante uitruil: een stukje privacy voor een betere user experience. Bent u wel eens in Disneyworld geweest? Zo ja, dan bevindt u zich in goed […]

Bootjeswebsites getorpedeerd door betuttelende regelgeving

Ook deze zomer waren Nederlanders weer massaal op het water te vinden. Om dat voor iedereen mogelijk te maken, brengen twee nieuwe websites bootbezitters en mensen die daar gebruik van willen maken bij elkaar. Opmerkelijk genoeg wil het Amsterdamse Waternet dat nu echter onmogelijk maken. Gepubliceerd website AVROTROS RADAR In eerdere columns schreef ik hier […]